MET VOLLE SNELHEID
Een gevleugelde uitspraak van onze technici: ‘Als het er snel uitziet, dan is het dat waarschijnlijk ook’. Hier zit wel een kern van waarheid in. De Áspero-5 ziet er snel uit, zelfs als ie stilstaat. Kabels waar de wind geen vat op krijgt, buizen geïnspireerd op de bewezen aerodynamische vormen uit onze bibliotheek en een kleine uitsparing in de zadelbuis om de band nét iets meer ruimte te geven. Kortom: een fiets die bovenstaande uitspraak bewijst.
LICHTGEWICHT SNELHEID
Sommigen vinden dat aerodynamica niet belangrijk is voor een gravelfiets. Maar als je weleens op een open vlakte met tegenwind te kampen hebt gehad, dan had je zeker profijt gehad van de 32 gram minder luchtweerstand die de Áspero-5 levert. De meeste gravelwedstrijden worden verreden zonder het voordeel van een World Tour-peloton (of World Tour-tactieken). En als jijzelf op kop in de wind rijdt, dan is het fijn om te weten dat je fiets ook een klein deel van het harde werken van je overneemt.
TWEE STANDEN
‘Trail’ (naloop) – het voorwiel reageert op de input van de renner – is de meest belangrijke factor als het gaat om rijden op hoge snelheden. De mogelijkheid om de naloop te veranderen/corrigeren met de Trailmixer (in twee verschillende standen) ter compensatie van de extreme variatie in bandenmaten zorgt voor een uniforme rijervaring.
MEERDERE CONFIGURATIES
We hebben de fiets zo ontworpen dat de meeste 700×42 of 650×49 wiel/band-combinaties eenvoudig passen. Natuurlijk zijn er nog variabelen, zoals velgbreedte, karkas/profieldiepte van de band, die van invloed zijn op de uiteindelijke vrije ruimte. BELANGRIJKE OPMERKING: We raden aan om aan weerszijden van de gemonteerde wiel/band-combinatie altijd 4 mm ruimte te houden.
Frameset bestaande uit frame, voorvork, stuur, stuurpen, zadelpen en steekas.