De Soloist. Het is een naam die diep in onze geschiedenis teruggaat, maar die iedereen met wielerherinneringen die teruggaan tot begin jaren 2000 direct zal herkennen. Het was het favoriete wapen van topkandidaten van de World Tour bij CSC en het Cervelo Test Team, en we brengen hem terug voor een nieuwe generatie. De nieuwe Soloist is ontworpen voor de doordeweekse rijder en wielrenner die slechts één high-performance fiets kan rechtvaardigen. Hij combineert een licht gewicht met aerodynamische voordelen en levert een fiets die echt ‘precies goed’ is. De Soloist is een fractie lichter dan de S5, maar aanzienlijk aerodynamischer dan de R5, en leent de standaard met schroefdraad uitgevoerde bracket die je ook op de R5-CX vindt. Het is een racefiets die mechanisch en elektronisch schakelen mogelijk maakt, trainingskilometers kan afleggen in alle weersomstandigheden, en toch de capaciteiten heeft om op het beslissende moment voorop te springen. Dat is de Soloist.
Ziet eruit als een racefiets, rijdt als een racefiets
We hebben de rijgeometrie van de Soloist rechtstreeks overgenomen van de R5. De R5 is geliefd bij zowel professionals als amateurs vanwege zijn evenwicht, stabiliteit en precisie wanneer die pittige klim overgaat in een nog pittigere afdaling. De Soloist profiteert van onze decennialange ervaring met de ontwikkeling van racefietsgeometrie en is klaar om te gaan.
SNEL ALS S5, LICHT ALS R5
De Soloist zit qua prestaties precies tussen de S5 en de R5 in, maar heeft een prijskaartje dat minder World Tour en meer Road Trip is. Hij is ongeveer 250 gram zwaarder dan de R5 en 250 gram lichter dan de S5. Hij is 190 gram langzamer dan de S5, maar 126 gram sneller dan de R5. Je snapt het wel. Het is de ‘precies juiste’ oplossing voor de rijder die op zoek is naar een slim, bewust compromis.